باشگاه مشتریان هوشمند

باشگاه مشتریان هوشمند چیست ؟

باشگاه مشتریان هوشمند برقرار کننده ارتباطات بین مشتری و مراکز تجاری و خدماتی است. هدف باشگاه مشتریان، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها به وسیله ایجاد یک رابطه صمیمانه و دوستی با آنهاست. این موضوع در اصول بازاریابی به طور کامل مورد قبول واقع شده است که مشتریان بلند مدت نسبت به مشتریان موقتی سودآورتر هستند.باشگاه مشتریان هم بر اساس این روش عمل می کند. هر اندازه مشتری وفادارتر باشد و هر چه بیشتر حفظ شود، او فروش و سود بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

راه اندازی باشگاه مشتریان = افزایش فروش

این افزایش فروش نه به دلیل افزایش مشتری بلکه به دلیل خرید بیشتر مشتریان وفادار و یک اصل مهم و ثابت شده در بازاریابی است. مشتریان ثابت (قدیمی) شما به مراتب بیشتر از مشتریان جدید در کسب و کار شما پول خرج می کنند.

۶ فایده مهم راه اندازی سیستم یکپارچه
باشگاه مشتریان هوشمند

۱-افزایش فروش

راه اندازی باشگاه مشتریان با هدف افزایش فروش صورت می گیرد
این افزایش فروش نه به دلیل افزایش مشتری بلکه به دلیل خرید بیشتر مشتریان وفادار و یک اصل مهم و ثابت شده در بازاریابی است :
” مشتریان ثابت (قدیمی) شما به مراتب بیشتر از مشتریان جدید در کسب و کار شما پول خرج می کنند

۲-باشگاه مشتریان باید باعث کاهش هزینه تبلیغات شود

حتما می دانید که هزینه جذب یک مشتری جدید ۵ تا ۱۱ برابر نگهداری یک مشتری قدیمی است، پس اگر فرض کنید که برای جذب ۱۰ مشتری جدید نیاز به یک میلیون تومان پول دارید، دقیقا با همین میزان پول می توانید حداقل ۵۰ مشتری قدیمی را تشویق به مراجعه و خرید مجدد نمائید

۳-کاهش هزینه های نیروی انسانی و صرفه جویی در زمان مزایای باشگاه مشتریان

فرض کنید که می خواهید خودتان فقط ۳ مورد زیر را در جهت وفادار سازی مشتری انجام دهید:
ثبت مشخصات و اطلاعات تماس مشتریان در زمان مراجعه
ارسال پیامک در سالروز تولد مشتری و مناسبت های مختلف
تماس با مشتریان و انجام نظر سنجی
این شاید فقط ۱۰ درصد از خدماتی است که یک سیستم یکپارچه باشگاه مشتریان هوشمند در اختیار شما قرار می دهد اما باید بپذیرید که همین موارد ساده (اگر قرار باشد بصورت دقیق و منظم انجام شود) نیاز صرف وقت و نیروی انسانی متخصص دارد.یک سیستم باشگاه مشتریان هوشمند به راحتی و بصورت اتوماتیک این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد.

۴-سیستم یکپارچه باشگاه مشتریان هوشمند ، مشتری شما را سورپرایز می کند.

با استفاده از Gamification (بازیکاری) در طراحی و راه اندازی باشگاه مشتریان، می توانید با ایجاد و ارسال اتوماتیک پیشنهادات جذاب به راحتی مشتریان خود را شگفت زده کنید، با استفاده از سیستم های امتیاز دهی و دادن امتیاز و اعتبار بیشتر در ازای مراجعه زودتر، مراجعه بیشتر و خرید بیشتر، مشتری به مرور به سیستم شما وفادار خواهد شد، با استفاده از کارت های هدیه و سیاست های جایزه ای (Rewards) و اطلاع رسانی به مشتری، شما بار ها و بار ها در ذهن مشتریتان یاداوری خواهید شد.

۵-ایجاد سیاست های فروش متنوع

طراحی سیاست های فروش یکی از کارآمد ترین ابزار های یک باشگاه مشتریان حرفه ای است، فرض کنید شما محصولی را به قیمت ۳۰۰ هزار تومان می فروشید و فروش این محصول برای شما ۱۰۰ هزار تومان سود به همراه دارد و می توانید ۱۰% قیمت کالا را به عنوان تخفیف به مشتری اعتبار دهید، در این حالت مشتری ۳۰ هزار تومان اعتبار میگیرد و شما ۷۰ هزار تومان سود می کنید.حالا اگر به ازای خرید دو عدد از این محصول مشتری بتواند ۱۷% تخفیف بگیرد هم شما راضی تر هستید و هم مشتری. در حالت دوم مشتری ۱۰۲ هزار تومان اعتبار گرفته و شما ۹۸ هزار تومان سود کرده اید.توجه داشته باشید که با اعتبار ۱۰۲ هزار تومانی انگیزه مشتری برای مراجعه مجدد نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.

۶-بازاریابی مستقیم و غیر مستقیم مشتری برای کسب و کار شما

طراحی و راه اندازی باشگاه مشتریان و دادن کارت وفاداری (Loyalty Card) به مشتری، به نوبه خود، یک مزیت رقابتی برای شما نسبت به رقبایتان محسوب می شود، ایجاد تعاملی برد-برد برای شما و مشتری که باعث می شود مشتری به نیکی از شما نزد دیگران یاد کند. علاوه براین بسیاری از مشتریان حاضرند برای استفاده از منافع بیشتر نزد شما، بصورت آگاهانه اقدام به بازاریابی و معرفی مشتری جدید به کسب و کار شما کنند، ارائه یک برنامه کاربردی در بازاریابی آگاهانه و ارائه پاداش های خوب در ازای معرفی مشتری جدید علاوه بر افزایش مشتریان شما، به وفاداری بیشتر مشتریان قدیمی نیز منجر خواهد شد.

۵ مزیت مهم راه اندازی سیستم یکپارچه
باشگاه مشتریان هوشمند نیکاد
علاوه بر فواید معمول باشگاه مشتریان

۱-سیستم امتیاز دهی مشتریان به بخش های مختلف مجموعه

 با استفاده از این سیستم می توان با در نظر گرفتن نظر مشتریان در مورد بخش های مختلف مجموعه می توان نقاط ضعف و قوت مجموعه را شناخت و اطلاعات خروجی این سامانه را به عنوان یک گزارش آماری نیز به کار گرفت.

۲-شناخت طبقه اقتصادی مشتری و ارائه پیشنهادات متناسب

این سامانه با استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی قادر به ترکینگ مشتری و تشخیص قدرت خرید ، رفتار اجتماعی و سبک زندگی او خواهد بود.این ویژگی می تواند به شما برای ارائه پیشنهادهای فروش مناسب و شگفت انگیز به مشتری یاری نماید.

۳-یکپارچگی باشگاه مشتریان هوشمند نیکاد

یکی از مزایای سیستم باشگاه مشتریان هوشمند نیکاد یکپارچگی آن است.این یکپارچه بودن امکان اضافه کردن امکانات مختلف در گذر زمان را برای سامانه آن مجموعه فراهم می سازد.انعطاف پذیری نقطه قوت این سامانه نسبت به سیستم های مشابه است.

۴-مشتری محور بودن این سامانه

هدف این سامانه صرفا جلب رضایت مشتریست و طراحی آن بر مبناست که بتوان رضایت مشتری را جلب و مشتری را وفادار نمود . بر خلاف دیگر سیستم ها که محوریت آن ها بر اساس استفاده از یک بخش خاص از مجموعه است و یا نگاه سیستم به تراکنش های بانکی مشتریان است.

۵-ساخت دستگاه کارت خوان سفارشی

یکی از توانایی های گروه نیکاد ، ساخت تجهیزات سخت افزاری سفارشی و بر اساس طرح پیشنهادی مجموعه ها می باشد.به نحوی که دستگاه کارت خوان ، دستگاهی مشابه با دیگر کارتخوان ها نبوده و طرحی کاملا همخوان با دیزاین و خواسته های آن مجموعه دارد.