فضای مجازی

فضای مجازی 

جهت اجرای تبلیغات دیجیتال و یا کمپین ‏های تبلیغاتی، در حال حاضر اینستاگرام از اقبال بهتری در میان سایر شبکه‏ های اجتماعی برخوردار است

ایستاگرام با ارائه انواع امکانات تصویری جهت ارتباط با مخاطبان، گوی رقابت را از سایر رقبای خود ربوده.
برخی امکانات اینستاگرام برای تبلیغ کالا یا خدمت شما به جامعه هدف خود، در زیر خلاصه می‏شود:

  • افراد تاثیر گذار (influencers): استفاده از افراد تاثیرگذار برای حضور در کمپین تبلیغاتی شما
  • جامعه هدف بزرگ: جامعه تقریبی ۱۴ میلیون نفری از ایرانیان در اینستاگرام
  • هدف دهی به کمپین ها و پست ها: امکان استفاده از هشتگ جهت ارتباط با افراد بیشتر و مخاطبان بالقوه
  • تگ ها (tag): امکان استفاده از تگ‏های تصویری
  • ارتباط عاطفی و یا هیجانی با مخاطبان: ایجاد احساس نزدیکی و همبستگی بیشتر با مخاطب
  • آمار و اطلاعات قابل تحلیل (analytics): امکان تحلیل واقعی موفقیت و یا عدم کمپین تبلیغاتی
  • شناخت بهتر تقاضا و علاقمندی‏های به‏روز مخاطبان ایرانی
  • اثر بخشی بر روی مخاطب با تصاویر و یا ویدئوهای دیجیتال بصری
  • مشارکت انبوهی از کاربران، بدون صرف هزینه مشارکت
  • وجود مشترکان وفادار (loyalty)
  • وجود پخش زنده (live): جهت ارتباط مستقیم و زنده با مخاطبان که خود به تنهایی، امری هیجان انگیز است

موارد فوق، بخشی از امکاناتی است که با بهره‏گیری درست و مناسب و برنامه‏ریزی شده از آنان، کسب و کار شما میتواند به اهداف تبلیغاتی و مارکتینگ خود دست یابد.

کمپین‏ های اینستاگرامی، ساز و کارهای تبلیغاتی هستند که دستیابی به اهداف شما را مستقیم و غیر‏مستقیم هدف قرار می‏دهند. این اهداف می‏تواند جذب مخاطب بیشتر، افزایش مخاطب در سن یا جنسیت خاص، برندینگ برای محصول یا طرحی جدید و یا هرچیز مشابهی که به فکر شما برسد باشد.

دلیل استقبال از کمپین اینستاگرام استفاده از جنبه های بصری متنوع، تهییج مخاطب برای همراهی شما بطور غیر مستقیم با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی است. در این بین امکان مطالعه و افزایش دانش برای بازنگری سایر استراتژی‏ های بازاریابی نیز فراهم می‏‌گردد.

در هر کمپین تبلیغاتی، گام‏ های زیر را در کنار یکدیگر طی می‏کنیم:

– شناسایی هدف شما از کمپین تبلیغاتی دیجیتال (در این مرحله، به اهداف استراتژیک شرکت شما نیز توجه خواهد شد)

– تشکیل یک اتاق فکر از ایده‏ پردازان، یک تیم هنری و متخصصین حوزه بازاریابی دیجیتال و شبکه ‏های اجتماعی

– انتخاب بهترین ایده و مسیر برای دستیابی به هدف کمپین دیجیتال شما

– برنامه ریزی و آغاز به کار کمپین تبلیغاتی شما

– رصد کامل و دقیق بازار شما و رفتار کاربران در ارتباط با آن و کمپین موجود

– ارائه گزارشات کامل آماری به منظور ارزیابی دستیابی به اهداف تعیین شده در کمپین

کمپین اینستاگرام با محتوای ایجاد شده توسط کاربر یا اصطلاحا کمپین UGC  مخفف User-Generated Content  به هر نوع محتوایی گفته می‌شود که توسط کاربران و مخاطبان در مورد برند یا محصول یا خدمت خاصی تولید می‌شود. کمپین UGC در واقع کاربر را به تبلیغ کننده آن برند تبدیل می‌کند.

وقتی قرار باشد خریدی انجام دهید، به برند بیشتر اعتماد می‌کنید یا مصرف‌کننده‌‌ای که از آن محصول استفاده کرده‌است؟!
در بیشتر مواقع توصیه‌هایی که از دوستان و خانواده می‌شنویم نسبت به تبلیغات خود برند اثرگذاری بیشتری دارند. بر اساس همین موضوع تولید محتوا توسط کاربران در اینستاگرام به یک ترند جهانی تبدیل شده‌است.

کمپین User-Generated Content در اینستاگرام بسیار مرسوم است، چرا که برندها می‌توانند برای تبلیغ بیشتر محصولات خود از محتوای تولید شده توسط کاربران اینستاگرام استفاده کنند. در حدود ۷۶% از افراد ادعا کرده‌اند که محتوایی که توسط افراد معمولی تولید می‌شود بیشتر از برندها اعتمادشان را جلب می‌کند. همینطور تقریبا ۱۰۰% افراد به توصیه‌هایی که از طرف سایرین می‌شود اطمینان می‌کنند.

 

اساس کار شبکه اجتماعی اینستاگرام بر به اشتراک گذاشتن عکس های مختلف است. به پلت فرم رد حال حاضر به بسیاری از برند های مختلف کمک کرده است تا بتوانند در رابطه با خدمات و محصولات خود تبلیغ کرده و در نتیجه آگاهی افراد را نسبت به خود بالا برده و به محبوبیت و سود خود اضافه کنند.

مهم ترین دلایلی که شما را قانع می کند تا از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام برای تجارت خود استفاده کنید عبارت هستند از :

  • افزایش مخاطبان :بر اساس آماری که وجود دارد از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۶ میزان مخاطبان آن ۱۰۰ درصد افزایش یافته اند.
  • افزایش زمان مصرف :آمار نشان می دهند که هر فرد به طور متوسط ۱ ساعت از روز خود را برای چک کردن این شبکه اجتماعی صرف می کند. این مدت زمان به نسبت زیاد فرصت های زیادی برای خودنمایی در اختیار شرکت ها قرار می دهد.
  • محتوای بصری :باز هم مطالعات نشان می دهند که تمایل افراد به تماشای عکس و فیلم است تا مطالعه متن های کوتاه و بلند. پس از این فرصت استفاده کرد و با ارائه یک تصویر جذاب، توجه مخاطب را به خود جلب کنید.
  • تعیین مخاطب هدف :با استفاده از فیلترهایی که در اختیار شما قرار می گرد می توانید از سرمایه گذاری خود بیشترین بازده را بگیرید.

 

× پاسخگویی به سوالات در واتس اپ