تیزر تلویزیونی و تبلیغات ویدیویی

تیزر تلویزیونی و تبلیغات ویدیوئی

تیزر یک تکنیک برای ارائه آگهی اعم از تلویزیونی، رادیویی یا رسانه‌ محیطی‌  می باشد و یا اصطلاحا به عملی گفته می‌شود که با کامل نشان ندادن چیزی یا کامل نگفتن حرفی، در فرد مقابل ایجاد حس کنجکاوی می‌کند. از آنجایی که در تهیه و تولید تیزرهای تبلیغاتی تلاش و وقت زیادی صرف می شود ،لذا باید با بهره گیری از تکنیکها و روشهای مختلف تیزرهایی طراحی و تولید کرد که از بالاترین سطح اثربخشی برخوردار باشند. ساخت تیزر تبلیغاتی شامل سه مرحله اصلی پیش از تولید، تولید و پس از تولید است. تهیه سناریو یا فیلم نامه، انتخاب بازیگران، فیلمبرداری، صداگذاری، تدوین و … از جمله اقداماتی است که در تولید یک تیزر انجام می شوند.

هر تیزر تبلیغاتی باید از چند ویژگی برخوردار باشد :

استفاده از ایده های  جذاب و خلاقانه و مفهومی
استفاده از جذابیت های ظاهری و
استفاده از سرعت مناسب جهت انتقال هدف
ساخت تیزر بر اساس نیاز بیننده نه بر اساس سلیقه کار فرما (مخاطب پنهان)